Cele mai impresionante masini Porsche din toate timpurile
6 mins read

Cele mai impresionante masini Porsche din toate timpurile

Cine nu a auzit de Porsche, un producător german de autovehicule specializat în maşini sport cu performanţe uimitoare, SUV-uri şi sedanuri. Deţinută de Volkswagen AG, Porsche a făcut istorie cu toate modelele sale de maşini de top, reuşind să depăşească de fiecare dată concurenta directă la toate capitolele. Doar în anul fiscal 2022, Porsche a livrat peste 309.000 maşini în 12 luni, cu 3 procente peste ce a putut livra în 2021, asta în ciuda unor crize globale complexe.

De-a lungul timpului au fost foarte multe modele de maşini Porsche care au impresionat şi au adus vânzări record pe toate pieţele unde există deja brandul. 

Care ar fi însă cele mai impresionante masini Porsche din toate timpurile?

  1. 1964 Porsche 901 – succesul major al brandului a venit odată cu prima maşină, 356, însă după mai bine de 10 ani de producţie, Porsche avea nevoie de altceva. Succesorul lui 356 a fost 901. A fost un fel de 356, s-au păstrat multe de la el, de exemplu motorul poziţionat şi montat în partea din spate. Pentru că au fost probleme cu francezii Porsche şi-a redenumit maşina în 911;
  2. 1900 Lohner Porsche Hybrid – modernul Porsche 918 a fost la vremea să o minune a ingineriei, cu o putere imensă şi specificaţii de top. Modelul 1900 Lohner-Porsche Hybrid a fost „desenat” şi construit de către însuşi Ferdinand Porsche. La scurt timp de la crearea modelului „electric” a fost adăugat motorul pe benzină pentru a produce electricitate. De abia peste 100 de ani a venit şi Prius. Deşi maşina nu era nici pe departe rapidă, atractivă, confortabilă, modelul amintit a fost la vremea să cel mai bun hibrid pe care îl puteai cumpăra;
  3. 1966 Porsche 911 Targa – prin anii 1960 autorităţile din America doreau maşini mai sigure pentru şoferi. Aşa că au tot apărut legi legate de viteza şi de modul „haotic” în care se conduceau maşinile mai puternice. Germanii au inventat pe loc un plan ca să construiască totuşi o maşină care ar fi sigură de condus conform impunerilor deja anunţate de către autorităţi, însă ar păstra tot ce ofereau maşinile sport convertibile. Aşa s-a născut 911 Targă. Era un convertibil drăguţ şi interesant, destul de puternic – germanii reuşiseră să respecte toată legislaţia şi să nu ia şoferilor plăcerea de a se „juca” cu noua lor maşină aşa cum doreau;
  4. 1975 Porsche 911 Turbo – Deja prin 1975, 911-ul avea deja peste 10 ani de când era în piaţă. Pe la final de ani 1970, Porsche îşi dorea mai multă putere pe maşini şi un motor ceva mai puternic. Modelul 911 Turbo a adus un plus de putere cu inducţie forţată, puterea obţinută era comparabilă cu cea a unui motor de 3 litri V6, cu 100 cai putere câştigaţi peste modelul din anul precedent. În 1977 s-a îmbunătăţit şi răcirea sa pentru că la atâţia cai putere motorul se cam încingea peste măsură;
  5. Porsche Cayenne – Porsche a creat nu doar o maşină de familie, ci un SUV foarte puternic şi sigur. Era o maşină pe care te bazai, cu motor puternic, arată bine şi s-a vândut neaşteptat de bine. A fost o gură de oxigen pe care Porsche şi-o dorea de multă vreme;
  6. Porsche 918 Spyder – în doi ani s-a construit acest model, a apărut pe piaţa în 2013, a fost cam ultima încercare de construire a unei hipermaşini. Maşina avea din start performanţe extraordinare, care trecea peste multele limitări ale seriilor anterioare. La interior, sub capota avem un motor V8 4.6 litri cu 608 cai putere, două motoare electrice, pentru un rating de putere de 887. Partea electronică ce ajută motoarele oferă stabilitate la rularea pe orice tip de carosabil. Producţia este limitată, deci nu oricine avea acces la acest model;
  7. Porsche 959 – era o maşină care avea o tehnologie cu mult înaintea vremurilor sale. Aveam cam totul controlat de un computer de bord, avea motor twin 3.0 litri cu 444 cai putere. Accelerarea pentru a trece de la 0 la 60 mph se făcea în 3.6 secunde la viteze de peste 196 mph. A fost construită pe stilul 911-ului, cu efecte aerodinamice adăugate pentru o super maşină ce merită să facă parte din portofoliul Porsche;
  8. Porsche 356C – 356-ul deja era popular şi cumpărat peste tot unde se vindea. Avea motor cu răcire cu aer, avea şi nişte actualizări excelente faţă de alte modele de la concurenţă. Maşina a mai avut actualizări, dar parcă nici una nu s-a ridicat la ce s-a reuşit cu 356C-ul. Noua variantă a fost lansată în 1964, asta deşi noul 911 era deja în producţie. Cu 130 cai putere, motor puternic pentru acea vreme, maşina celor de la Porsche oferea experienţe de condus fantastice şi merita fiecare bănuţ dat pe ea;
  9. Porsche 911 Carrera RS 2.7 – clienţii voiau mai multe de la un 911, aşa că producătorul german a venit pe piaţa cu 911 Carrera RS 2.7. Ideea din spatele conceptului Carrera era simplă: compania dorea să producă o maşină care să poată intra în competiţii, dar să fie condusă la fel de bine şi pe şosele. S-au mai scos din elementele ce nu erau importante şi încărcau designul, care dădeau prea mare greutate maşinii. Rezultatul a fost uimitor şi vânzările au confirmat alegerile excelente făcute de Porsche la acea vreme;

Alte maşini impresionante au fost: Porsche 944 Turbo S, Porsche 911 GT1, Porsche 550, Porsche Carrera GT, Porsche 917, Porsche 356 Carrera GT Speedster, Porsche 904 GTS, Porsche 917/30 Spyder, Porsche 935, Porsche 962 sau Porsche 911 GT3 R Hybrid.