Iata ce trebuie sa stii despre analiza de risc la securitatea fizica
3 mins read

Iata ce trebuie sa stii despre analiza de risc la securitatea fizica

Legea prevede ca orice societate comerciala care detine bunuri sau valori cu orice titlu este obligata sa asigure protectia bunurilor si valorilor respective prin intermediul unei analize de risc la securitatea fizica. Asadar, ce implica asta?

Ce presupune analiza de risc la securitatea fizica?

Analiza de risc la securitatea fizica este un proces prevazut prin lege care are ca scop evaluarea unei societati din perspectiva securitatii.

Un evaluator de risc are in spate o instruire calificata bazata pe metodologii stiintifice. Acesta studiaza indeaproape toate aspectele unei afaceri pentru a determina punctele slabe si orice riscuri asociate.

In plus, evaluatorii de risc identifica prezenta sau absenta mijloacelor de control si schiteaza posibile consecinte. De exemplu, analiza de risc la securitatea fizica are in vedere nivelul de securitate al institutiei in caz de incediu, dezastre naturale, terorism sau furt.

Ulterior, evaluatorii de risc determina masurile necesare pentru paza bunurilor si valorilor.

Cum te pregatesti pentru analiza de risc la securitatea fizica?

Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l retii cand vine vorba de analiza de risc la securitatea fizica este faptul ca aceasta se efectueaza inaintea instituirii masurilor de securitate. Pe langa asta, chiar daca spatiul este inchiriat, este datoria administratorului afacerii sa demareze procesul de analiza de risc.

Trebuie sa pregatesti din timp un set de documente de care va avea nevoie evaluatorul de risc. Acesta trebuie sa includa urmatoarele:

  • Certificatul de inregistrare a societatii
  • Certificatul constatator
  • Documentul care atesta dreptul de folosinta a spatiului
  • Schite topografice si cadastrale
  • Proiectul sistemului tehnic de securitate
  • Contractul incheiat cu societatea specializata de paza, precum si de monitorizare si interventie (daca este cazul)
  • Organigrama societatii
  • Planuri si politici de securitate
  • Planul de management al riscului

Totusi, nu uita ca fiecare situatie este unica, motiv pentru care iti recomandam sa confirmi cu un evaluator de risc lista de documente necesare.

Odata demarat procesul, un evaluator de risc va incerca sa afle cat mai multe detalii despre compania ta si despre masurile de securitate utilizate.

Vizita unitatii care urmeaza sa fie evaluata este obligatorie. In timpul vizitei, un evaluator de risc trebuie sa aiba acces la toate spatiile unitatii si are dreptul, printre altele, sa discute cu angajatii, sa verifice dispozitivele de paza si calitatea imaginilor acestora, precum si sa fotografieze detaliile relevante.

Odata ce evaluatorul de risc analizeaza unitatea si stabileste toate detaliile necesare, acesta va intocmi un raport de evaluare si tratare a riscurilor, care trebuie semnat de administratorul societatii. Prin semnarea acestui document, administratorul confirma ca a primit recomandarile evaluatorului. Ulterior, este strict responsabilitatea administratorului sa implementeze masurile de siguranta propuse.

Cand trebuie sa revizuiesti analiza de risc?

Analiza de risc trebuie revizuita o data la trei ani sau daca societatea si-a schimbat locatia, intrucat raportul final nu va mai fi valabil. Acest lucru se aplica si in situatia in care unitatea sufera anumite modificari arhitecturale sau functionale – in acest caz, revizuirea trebuie facuta in cel mult 30 de zile de la schimbari.

Daca se produce un incident de securitate, trebuie sa revizuiesti analiza de risc in cel mult 60 de zile de la evenimentul cu pricina.

Nu stii ce evaluator de risc sa alegi? Apeleaza la New MAO Protect! Compania are sapte ani de experienta in domeniu si asigura eficientizarea procesului de analiza de risc la securitate fizica.